Tarot Adivinhatório Ou Terapêutico? Saiba Qual Escolher!

Tarot Adivinhatório Ou Terapêutico? Saiba Qual Escolher!

Quem pode ler o Tarot é uma questão que sempre surge em muitas perguntas endereçadas para mim, e tenho notado que essa questão sempre é muito confusa. O Tarot Terapêutico funciona como um guia que nos dá a melhor direção para o nosso desenvolvimento pessoal. Por estas leituras, pedimos conselhos, e ele nos retorna com os aspectos que podem ser melhorados, vemos que caminhos as energias estão seguindo.

Sugiro que você estabeleça seus próprios códigos que, de maneira lúdica, aparecerão naturalmente. O ato de ler a sorte de uma pessoa, seja qual for o método, não decorre tão somente de sua capacidade intelectual, mas de um dom nato para lidar com o assunto. Para obter as informações corretas do que é melhor para o consulente. Por fim, temos a definição de que Tarologia é a arte de interpretar mensagens através do jogo de cartas de Tarot. Algumas referências antigas apontam que o Tarot surgiu no século XIV na Itália.

Acho Que Não Me Concentrei Direito Ou Não Gostei Do Jogo, Por Isso Quero Tirar As Cartas Novamente

Já na modalidade terapêutica, o tarot auxilia na autocompreensão, no autocuidado e na autorreflexão de aspectos da vida. Hoje em dia, a facilidade de acesso aos baralhos por meio da internet ampliou o estudo e também o entendimento das referências simbólicas neles contidas. Cada uma delas é um arcano, que representa um conhecimento que está oculto. O termo vem do latim “arcanus”, que significa “segredo”, “mistério”. Apenas em meados do século XVIII, é que surgiram alguns relatos do uso do baralho para estudos de astrologia e adivinhação em escolas ocultistas da Europa.

o que é uma pessoa taróloga?

Como Ter Uma Consulta De Tarot Perfeita

Ela já tinha um quarto na casa do casal e eles tinham feito a matrícula dela em uma escola particular, e a avisaram que futuramente ela faria um intercâmbio. Qual a necessidade uma criança teria em jogar tarot? No exemplo das cartas que temos aqui, torre e morte, ambas falam de encerramentos de ciclo.

Como Se Tornar Tarólogo A Parte 1

O Tarô inspira, orienta, aconselha, abre novos horizontes e perspectivas diferentes para vários fatores da sua vida. Sejam questões profissionais, amorosas ou na realização pessoal. O tarólogo Carlos Henrique percebe o movimento de profissionalização e tem visto oportunidades, tanto para quem busca o uso terapêutico e pessoal da prática quanto para quem quer atuar profissionalmente. O Clubeterapia, do qual faz parte, oferece diversos cursos, além do tarô, que ajudam no processo de autoconhecimento.

Não podemos forçar algo que a outra pessoa não quer. As cartas de tarô não trazem o seu amor de volta, mas te ajudam a se conhecer melhor e encontrar o amor-próprio. Quando amamos alguém, fazemos de tudo por aquela pessoa. Cuidamos, mimamos, ajudamos, mas antes de fazer pelo outro, precisamos fazer por nós mesmos.

Recomendo permanecer olhando cada carta, cerca de meio minuto. Não precisa contar no relógio, pois não há necessidade de ser tão preciso. De posse de um baralho, será necessário realizar tarô alguns exercícios, de forma que seu contato aconteça aos poucos, sem se jogar de cabeça. Um exercício bem simples e prático é recomendável para seu primeiro contato como cartomante.

Também não dá para ter certeza se as 78 cartas foram criadas em conjunto, ou se os arcanos maiores surgiram primeiro, dando origem aos arcanos menores. O Tarot, diferente da Cartomancia, não utiliza qualquer baralho, mas sim, o baralho de Tarot, sendo que existem diversos decks ou tipos. O Tarólogo não usa os arcanos apenas para desvendar o futuro, pois o Tarot também é um mecanismo terapêutico e de autoconhecimento. A Taromancia segue duas linhas de estudo, a mais popular é o Tarot como arte divinatória, ou seja, para desvendar informações futuras. A segunda linha de estudo é o Tarot terapêutico, utilizado para o autoconhecimento, auxiliando a desvendar questões internas mal resolvidas ou verdadeiros anseios quando é preciso fazer uma escolha importante. “Recebo muitas mensagens e pedidos de auxílio na vida sentimental, profissional, familiar.

O tarô pode ser uma ferramenta muito importante para o autoconhecimento e a autorreflexão de muitas situações na vida. Cada combinação de cartas pode trazer uma mensagem diferente e levando em conta que existem 78 arcanos, que podem ser combinados em duplas, trios e grupos maiores, a possibilidade de mensagens e aconselhamentos é infinita. “Cresci vendo minha tia abrir cartas para as pessoas.

528 comments

  1. continuously i used too read smasller articles orr revews whch alzo clea their motive, andd tht
    is also happening with ths ppost which I amm reazding now.

  2. Wow, marvelous bloog layout! Howw lengthy ave youu
    ever been runnjng a blog for? you madee rujning a blog glance easy.

    The entire glance of yohr web site iss magnificent, let alone
    tthe content material!

  3. I goot this site fro mmy buddy who told me on tthe toic of
    this site and nnow this time I am browsing this site and reading
    very informative articles att this time.

  4. Greetings! I know this is kinda off topic
    but I was wondering which bblog platform are yyou using for ths
    site? I’m getting sck and tired oof WordPress because I’ve hadd issjes woth
    hackers aand I’m loooking at options ffor another platform.
    I would be greeat iff you could poiht me inn the
    dijrection off a goood platform.

  5. I take pleasure in, result inn I fond just whnat I used tto
    be looking for. Yoou have ended my 4 day lengthy hunt!
    Good Bless yoou man. Havee a nice day. Bye

  6. Hi there to every body, it’s mmy first pay a visit oof this webpage;
    this webpae carries remarrkable and rreally ffine data in support of readers.

  7. Thhis iss reall interesting, Yoou arre a very skikled
    blogger. I have joined yojr feed and look foirward
    too seeking more off your great post. Also, I’ve shared your sjte in my solcial networks!

  8. Thanks foor our personal marvelous posting!
    I seriosly enjkoyed reading it, you’re a greaqt author.
    I will be ssure tto bookmark your blog annd definitely will come bachk later in life.
    I want to encourage cntinue your great posts, have a nice weekend!

  9. Just want to say your article is as astounding.
    The clearness in your put up is simply cool
    and that i could assume you’re a professional in this subject.
    Fine with your permission let me to snatch your feed
    to keep updated with forthcoming post. Thanks 1,000,
    000 and please keep up the enjoyable work.

  10. Pingback: aksara178
  11. Pingback: bonanza178
  12. I have been surfing online more than 2 hours today, yet I never found any interesting article like yours.
    It’s pretty worth enough for me. In my view, if all
    web owners and bloggers made good content as you did, the web
    will be a lot more useful than ever before.

  13. Pingback: nicotine pouches
  14. My fammily membeds alqays ssay thaqt I amm wastring mmy time heere at web, buut I knoow I amm gettting familiarity all tthe time byy reading suc fastidious
    posts.

  15. Spot oon wit this write-up, I seriously thinjk this website needs mmuch moree attention. I’ll probably be returming tto rad more, thanks for thhe information!

  16. Kelvin Kaemingk has over two decades of helping people make smarter decisions regarding their mortgage and money decisions. He began his career in financial planning and migrated into the mortgage space in 2002. He is passionate and committed to helping people throughout their lives, make the best financial decisions for themselves and their families. As a father of three, and now Papa K (grandpa) to one, a team builder and recruiter, Kelvin thrives on helping others realize their potential, often referenced as “Everyone’s biggest fan”. Kelvin Kaemingk is the Area Manager for loanDepot and Co-Host of the Real Estate Chalk Talk radio program based in the Minneapolis – St. Paul area. Kelvin Kaemingk, NMLS 251124 | Branch NMLS 1139048

  17. Kelvin Kaemingk has over two decades of helping people make smarter decisions regarding their mortgage and money decisions. He began his career in financial planning and migrated into the mortgage space in 2002. He is passionate and committed to helping people throughout their lives, make the best financial decisions for themselves and their families. As a father of three, and now Papa K (grandpa) to one, a team builder and recruiter, Kelvin thrives on helping others realize their potential, often referenced as “Everyone’s biggest fan”. Kelvin Kaemingk is the Area Manager for loanDepot and Co-Host of the Real Estate Chalk Talk radio program based in the Minneapolis – St. Paul area. Kelvin Kaemingk, NMLS 251124 | Branch NMLS 1139048

  18. Please let me know if you’re looking for a writer for your site.
    You have some really great articles and I feel I would be a good asset.
    If you ever want to take some of the load off, I’d love to write some
    material for your blog in exchange for a link back to mine.
    Please send me an email if interested. Kudos!

  19. Hi, i read your blog occasionally and i own a
    similar one and i was just curious if you get a lot of spam remarks?

    If so how do you stop it, any plugin or anything you can suggest?
    I get so much lately it’s driving me crazy so any help is very
    much appreciated.

  20. Wonderful items from you, man. I have be aware your stuff prior to and you are just extremely fantastic.
    I actually like what you’ve obtained right here, certainly like what you are saying and the way during which you are saying it.

    You are making it enjoyable and you continue to care for to stay
    it wise. I cant wait to learn far more from you.

    This is really a wonderful web site.

  21. I am extremely impressed with your writing skills and also with the layout on your weblog.
    Is this a paid theme or did you modify it yourself?

    Anyway keep up the excellent quality writing, it’s rare to see
    a nice blog like this one nowadays.

  22. Hello this is kinda of off topic but I was wondering
    if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with
    HTML. I’m starting a blog soon but have no coding experience so
    I wanted to get advice from someone with experience.
    Any help would be enormously appreciated!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *